torsdag 5 februari 2009

Tunika och nya projekt

Nu är tunikan klar! Stickad med garn och mönster från Yll & Tyll. Det blev lite garn kvar så jag funderar på om jag ska göra någon slags virkad kant nedtill. Tyvärr fick jag inte med helfigur på fotot. Jag har inte sååå långa armar! Mjuk och skön blev den i alla fall.


Och så damp det ned nytt projekt i brevlådan igår! Nya rundstickor (Knit Pro Symfonie wood) som jag är väldans ivrig att få testa att sticka med för de är så fina och sköna i handen. Och så lite garn som jag inte kunde låta bli. Kanske kan det bli en poncho?


Vill du också frestas så är det här jag handlat: Handlas Hantverk. ;)

1 kommentar:

Annas resa sa...

Hej!
Vilken trevlig blogg du har! Jag har hittat massor att inspireras av redan. en fråga - tyget från jofotex, har du beställt det eller varit där och handlat? Jag har fattat det som att de inte säljer via internet, men jag kanske har fel.

Ska du inte blogga lite bilder på dina får också? Det skulle jag gilla.

Tack för en trevlig kväll!