måndag 6 februari 2012

I väntans tider...

Vi väntar småsyskon i familjen. Beräknat datum var förra måndagen. Så bebis borde snart komma ut, tycker vi! :)

I alla fall hinner man en hel del medan man väntar. Tex sno ihop en liten fleeceoverall, för den minsta vi hade sen tidigare var storlek 62. Och de växer ju så fort så jag hade inte lust att lägga pengar på att köpa en ny. Mönstret kommer från en gammal bok som heter "Sy kläder av mjuka tyger" (ICA Förlag) och ska vara stl 0-3 mån. Lite smal i benen kanske, men förhoppningsvis en bra modell för sjalbärande.
Sen har jag hunnit sticka en hjälmmössa, sockar och ett par vantar i ett supermjuk ullgarn som är från Jämtlandsfår (merino korsat med sveafår). Om modellen på vantarna blev bra återstår att se när bebis kommer ut så jag får prova! Det är svårt att minnas exakt hur små de egentligen är de där nyfödda. Mina två andra är ju stora nu.

5 kommentarer:

Mallaching sa...

Å va roligt! Tiden går så fort, min lilla fyller 1år den 20e...

Maria sa...

Så gulligt! Jag har misstagit mig på storleken med varenda av mina tre. De är mycket mindre än vad man minns. Med A så trodde jag att de minsta kläderna måste ha krympt så jag tog inte med dem till BBoch sedan fick Marcus åka hem och hämta dem iallafall.

Titti sa...

Vad fint, imponerande med fleeceoverallen och jättefint det du stickat, det är så bra med såna där hjälmmössor. Hoppas nu att minstingen kommer snart.

Kram Titti

Annas resa sa...

Så roligt att ni ska ha en till liten! Jag hoppas att den kommer snart och att allt går bra för er. Hälsa hönorna!

Fröken Pimpinett sa...

Ser fint ut - det kommer vara en tjusigt klädd minsting! Hoppas den nya bebisen kommer snart.